Generelle vilkår

Senest opdateret september 2025. Download PDF-version.

1. Anvendelse
1.1 Disse generelle vilkår ”Vilkårene” gælder for alle aftaler mellem Logic Partner ApS og Kunden vedrørende levering af konsulentydelser, softwarelicenser og øvrige ydelser relateret til Microsoft Dynamics 365 Business Central.

1.2 Eventuelle afvigelser fra disse vilkår skal aftales skriftligt.

2. Aftaleindgåelse
2.1 En aftale anses for indgået, når Logic Partner modtager underskrevet tilbud, accept pr. mail fra Kunden eller når arbejdet påbegyndes efter aftale.

2.2 Tilbud er gyldige i 14 dage, medmindre andet er angivet.

3. Logic Partners forpligtelser
3.1 Logic Partner skal udføre ydelserne med den fornødne omhu, faglige kompetence og i overensstemmelse med god IT-skik.

3.2 Logic Partner skal informere Kunden om forhold, der kan påvirke levering, tidsplan eller kvalitet.

3.3 Logic Partner skal stille kvalificerede ressourcer til rådighed for opgaveløsningen.

4. Kundens forpligtelser
4.1 Kunden skal stille alle nødvendige oplysninger, ressourcer og adgange til rådighed rettidigt med henblik på at sikre, at Logic Partner har de bedst mulige vilkår i forbindelse med opgaveløsningen.

4.2 Kunden skal sikre, at interne beslutninger og godkendelser træffes uden unødig forsinkelse.

4.3 Kunden er ansvarlig for test, validering og godkendelse af ændringer inden implementering i produktionsmiljø.

4.4 Kunden skal udpege en kontaktperson, der fungerer som bindeled mellem Logic Partner og Kunden.

5. Priser og betaling
5.1 Priser følger Logic Partners gældende prisliste, medmindre Parterne har aftalt andet skriftligt. Alle priser er i danske kroner og ekskl. moms.

5.2 Timesatser for konsulentydelser er baseret på arbejde inden for normal arbejdstid (hverdage mellem kl. 07:00 og 17:00). Såfremt Kunden specifikt ønsker opgaver udført i øvrigt tidsrum samt lørdage, søndage og helligdage tillægges 50%. Logic Partner er kun berettiget til tillæg, såfremt det specifikt er aftalt med Kunden for den pågældende opgave.

5.3 Logic Partner har ret til betaling for udarbejdelse af tilbud og prisberegninger, som udarbejdes efter Kundens ønske.

5.4 Ved møder og andet arbejde der foregår på andre adresser end Logic Partners, faktureres rejsetid til 50% af den til enhver tid gældende timesats. Udgifter til transport, broafgifter, parkering, overnatning og øvrige omkostninger faktureres på baggrund af de faktiske omkostninger. Alle udlæg skal forhåndsgodkendes af Kunden.

5.5 Betalingsbetingelser er 14 dage netto fra fakturadatoen, hvorefter skyldige beløb forrentes med den til enhver tid gældende procesrente.

5.6 Logic Partner er berettiget til én gang årligt at regulere priser med virkning fra 1. januar. Ændringer i priser varsles skriftligt til Kunden med et varsel på minimum 3 måneder.

6. Konsulentydelser
6.1 Medmindre andet er aftalt afregnes konsulentydelser, herunder udviklingsopgaver og support, pr. påbegyndt kvarter og faktureres månedligt.

6.2 Konsulentydelser leveres som fjernarbejde medmindre fysisk fremmøde hos Kunden er aftalt specifikt.

6.3 Logic Partner har ret til at anvende konsulenter der er tilknyttet på freelancebasis.

6.4 Oplyste priser for opgaver, projekter eller leverancer er som udgangspunkt estimater baseret på det kendskab og de forudsætninger, der foreligger. Der er således ikke tale om faste priser, medmindre andet er skriftligt aftalt.

6.5 Kunden ejer koden til specialudviklet software og kundespecifikke løsninger.

7. Softwarelicenser og abonnementer
7.1 Ved leje af standardsoftware ejer Logic Partner koden, mens Kunden opnår en ikke-eksklusiv brugsret til softwaren og tilhørende dokumentation.

7.2 Ved leje af standardsoftware og øvrige abonnementer, herunder supportaftaler, indgås særskilte aftaler der fastlægger de specifikke vilkår.

7.3 Ved bestilling af Microsoft licenser gennem Logic Partner, er Microsofts betingelser for licenskøb gældende. Betingelserne fremgår af: microsoft.com/licensing/docs/customeragreement

7.4 Ved øvrige køb af licenser til 3. parts løsninger gennem Logic Partner, er det til enhver tid 3. parts leverandørens betingelser der er gældende.

8. Overdragelse
8.1 Kunden kan ikke uden skriftligt samtykke fra Logic Partner overdrage sine rettigheder og forpligtelser til tredjemand.

8.2 Logic Partner er berettiget til uden samtykke fra Kunden at overdrage rettigheder og forpligtelser til koncernforbundne selskaber, til tredjemand som køber Logic Partners aktiver helt eller delvist og i forbindelse med fusion eller anden hel eller delvis overtagelse af Logic Partner.

9. Ændring af vilkår
9.1 Logic Partner kan til enhver tid ændre nærværende generelle vilkår ved skriftlig meddelelse til Kunden. Mindre ændringer der ikke påfører Kunden tab eller øger omkostninger kan træde i kraft øjeblikkeligt, mens øvrige ændringer varsles minimum 3 måneder i forvejen.

9.2 De generelle vilkår fremgår af logicpartner.dk/generelle-vilkaar/

10. Ansvarsbegrænsning
10.1 Logic Partner er kun ansvarlig for egne ydelser og handlinger, og fraskriver sig ansvaret for fejl og mangler ved software udviklet af tredjepart.

10.2 Logic Partner hæfter ikke for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab.

10.3 Erstatningsansvaret kan ikke overstige Logic Partners honorar for udførelsen af den pågældende opgave og dette uanset om ansvaret gøres gældende for flere enkeltstående forhold. Ved opgave opdelt i faser, kan erstatningsansvaret ikke overstige honoraret for udførelsen af den pågældende fase af opgaven. Såfremt opgaven afregnes efter medgået tid, gælder det, at erstatningsansvaret ikke kan overstige det godkendte estimat.

10.4 Logic Partner er forpligtet til at tegne en rådgiveransvarsforsikring, der dækker alle konsulenter der udfører arbejde for Kunden.

11. Force majeure
11.1 Logic Partner er ikke ansvarlig over for Kunden for manglende opfyldelse af forpligtelser, som kan henføres til force majeure. Som force majeure anses forhold, der er uden for Logic Partners kontrol og som Logic Partner ikke burde have forudset ved aftalens indgåelse.

12. Fortrolighed
12.1 Parterne er gensidigt forpligtede til at iagttage tavshed om alle ikke alment kendte informationer og materialer om den anden Part.

12.2 Parterne forpligter sig til ikke at offentliggøre kontraktuelle forhold uden den anden Parts skriftlige samtykke.

12.3 Fortroligheden gælder under Parternes samarbejde og uden tidsbegrænsning efter samarbejdets ophør uanset årsagen til ophøret.

13. Gældende lov og værneting
13.1 Parternes samarbejde er i alle henseender underlagt dansk ret.

13.2 Enhver tvist som måtte opstå i forbindelse med Parternes samarbejde, skal søges løst ved konstruktiv dialog med deltagelse af relevante personer fra begge Parter.

13.3 I tilfælde af, at en tvist ikke kan løses ved dialog, skal sagen afgøres ved en dansk domstol.